گروه سیاسی: وزیر امور خارجه با محکوم کردن حمله تروریستی به‌خودروی حامل دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در بغداد، بر شناسایی عوامل این اقدام تروریستی تأکید کرد.

به گزارش همشهری، منوچهر متکی در دومین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی گفت: اقدامات تروریستی بخشی از مشکلاتی است که در عراق وجود دارد و تروریست‌ها و اشغالگران ۲ ریشه اصلی آن هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه در تماس با مسئولان عراقی و سفارت ایران در بغداد خواهان شناسایی عاملان این حادثه شده است. 

وزیر امور خارجه افزود: این‌گونه حوادث نشان‌دهنده وجود عناصر ناامن‌کننده در عراق و عملکرد کسانی است که ادامه حضور آنان بهانه در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

این در حالی است که به نوشته روزنامه شیکاگو تریبیون، ارتش آمریکا در عراق با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دست‌داشتن در این حمله تروریستی را رد کرده است.

انتقال مجروحان به تهران

اما همان‌طور که سفارت ایران در بغداد تأکید کرده بود ۴ کارمندی که روز پنجشنبه در اثر حمله افراد ناشناس مجروح شده بودند، برای معالجه به تهران منتقل شدند.

این مجروحان پس از ورود به فرودگاه امام خمینی که شاهد حضور خانواده‌های آنان و همچنین علیرضا شیخ‌عطار، قائم‌مقام وزارت امور خارجه بود به بیمارستان کسری تهران منتقل شدند.

بیانیه سفارت

سفارت ایران در بغداد هم با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار روزنامه همشهری قرار گرفت، اعلام کرد: ایران به پشتیبانی از دولت عراق و تلاش برای تقویت روابط بین ۲ کشور ادامه می‌‌دهد. 

در این بیانیه آمده است: اینگونه حملات تروریستی نمی‌تواند مانع از وظایف سفارت ایران در عراق شود و این نخستین بار نیست که کارکنان سفارت ایران در عراق در معرض این نوع عملیات تروریستی قرار می‌گیرند.

کد خبر 52164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز